Jak poznat kvalitní VAG KKL kabel
Pokud vlastníme nějaké starší auto od koncernu VW (Audi, Seat, Škoda, Volkswagen), motocykly (Triumph, KTM, Aprilia, Benelli, Ducati apod.), může nám přijít vhod VAG KKL diagnostický kabel, dnes prakticky již pouze s rozhraním USB. Na trhu je, podobně jako u ELM327 kabelů, několik variant krabiček/barev, které nám ovšem o kvalitě kabelu nic neřeknou.
Nejčastěji se dnes setkáme s kabely v modrém a černém provedení. Vevnitř se skrývá elektronika, která nám má zajistit bezproblémovou komunikaci s autem. Pokud zvolíme kabel s originálním čipem FTDI FT232, můžeme si být jistí, že jsme nešlápli vedle. FT232 je nejlepší obvod pro převod signálu, jako jediný umožňuje v PC měnit latenci sériového portu, což využijeme v případě, kdy nějakou jednotku nevidíme, nebo se s ní nedokážeme spojit. Také různé programy pro tuning (např. TuneECU) mohou přímo vyžadovat přítomnost čipu FT232. Jen si musíme dát pozor, aby se nejednalo o čínskou kopii starší verze čipu, kterou se firma FTDI snaží ve svých ovladačích blokovat.
V levnějších kabelech KKL se poté používají pro převod dat na USB různé čínské čipy, nejčastěji CH340. Tyto kabely nemusí vždy na 100% fungovat, typicky se nedokáží spojit s nějakou jednotkou. Tento problém nenastává vždy, ale pokud již nastane, nedá se s tím v ovladačích nic dělat! Nejhorší kabely jsou osazeny čínskou kopií obvodu PL2303HX, jenž jsou v originálních ovladačích zablokovány, podobně jako čínské kopie čipu FT232, zprovoznění takových kabelů je velmi obtížné.
Pro italské vozy (FIAT, ALFA, LANCIA) s programem Multiecuscan se pak vyrábí verze kabelu s přepínačem. Náš FIAT KKL kabel je opět vybaven čipem FT232. Pomocí přepínače se přepíná komunikační linka na různé piny/jednotky ve vozidle.
Nejspolehlivější KKL kabel tedy obsahuje převodník FTDI, s tím si můžeme být jisti, že Vašemu odhodlání připojit se na ECU vozidla nebude nic bránit.
Na následujícím obrázku si můžete prohlédnout elektronika našeho FIAT VAG KKL kabelu (s FT232 a přepínačem).